Tomorrow is a great day

Om du hellre vill läsa inlägget på svenska så scrolla ner en bit.
 
Tomorrow, my little sister Sara arrives. She will take the plane here, it takes about an hour. Me and Daniel gonna get her at the airport.

Sara will be here for five days and we will visit our father, where we will check out and plan for Saras wedding, which takes place in a month or so.

We will go shopping (at least I will), go to the pub, possibly go to the cinema one night, etc.
It´s gonna be GREAT!

My sisters are the most important people in my life and I always miss them , so it will be really fun to hang out with Sara several days in a row. I'm on vacation from work now so we can hang out all day long.

It would have been super fun if Sofi also could come but she has two little ones so it's harder for her to be away for five days.
Sara and I'll will get some travelbrochures and plan a future trip that we will do.
I've only been in Denmark and Finland, except Sweden, so I'm not traveled at all.
I would like to travel as much as possible while I'm still relatively mobile. I do not know how my body will be in 10, 20 or 30 years.

Dad traveled to Spain 10 years ago or so. He told me that they had very high curbs everywhere, which of course is problematic if you have a muscle disorder.
I'm glad I was born in Sweden, which has high cost in terms of doctor visits and medications.
How else can you afford to be sick?
 
-----------------------------------------------------------------------------------
SWEDISH:

Imorgon kommer min lillasyster Sara på besök. Hon flyger hit, en flygtur på cirka en timme. Jag och Daniel ska hämta upp henne vid flygplatsen på kvällen.

Hon ska vara här i fem dagar och vi ska ut till pappa en sväng, där vi ska kolla in och planera lite inför Saras bröllop som går av stapeln om en månad ungefär.

Vi ska shoppa (jag iallafall), gå ut på krogen, eventuellt gå på bio en kväll etc.

Gonna be GREAT!

Mina systrar är de viktigaste människorna i mitt liv och jag saknar dem jämt så det ska verkligen bli kul att få umgås med Sara flera dagar i rad. Jag har semester nu så jag är fri från jobbet så vi kan umgås hela dagarna.

Det hade varit superskoj om även Sofi kunde komma men hon har två småttingar som hon nog inte vill vara utan så många dagar i rad än. Jag får tvinga hit henne lite längre fram helt enkelt.

Sara och jag ska hämta lite resebroschyrer och planera en framtida resa som vi ska göra om förhoppningsvis inte allt för länge. Det ska verkligen bli skoj. Jag har bara varit i Danmark och Finland, förutom Sverige, så jag är inte berest överhuvudtaget. Jag vill gärna resa så mycket som möjligt medans jag ännu är relativt rörlig. Jag vet ju inte hur min kropp kommer vara om 10, 20, 30 år.

Pappa reste till Spanien för 10 år sen eller så. Han berättade sedan att de hade haft väldigt höga trottoarkanter överallt vilket så klart är problematiskt om man har en muskelsjukdom. Vad jobbigt det måste vara att vara sjuk i länder som inte är det minsta handikappanpassade. Jag är glad att jag är född i Sverige som har högkostnadsskydd vad gäller läkarbesök och mediciner. Hur ska man annars ha råd att vara sjuk?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0