Sjukling

Usch, jag mår ännu dåligare idag än igår. Vaknade vid klockan 3 i nättres och hade ont i hela kroppen. Feber.
Det var bara att stappla sig in på toan och ta en alvedon och sedan stappla tillbaka till sängen igen.
Jag vet ingen som är så ynklig som jag när jag har feber. Det värker i varenda lem i kroppen och tårarna rinner ner för kinderna. Jag kan inte ligga, inte stå, inte sitta för allt gör så ont.
Jag lyckades iallafall somna om efter en halvtimme eller så.
Idag är jag riktigt seg. Halvsitter i sängen med datan på magen och ser på tv-shop (!) för jag orkar inte hämta kontrollen och byta kanal.

För övrigt ägnade jag större delen av kvällen igår till att googla runt och försöka hitta andra människor med LGMD. Det gick så där, hittade några bloggar runt om i världen. De flesta i Sverige verkar vara oaktiva. Synd.

Någon som har tips på hur jag ska göra för att folk, som liksom jag, googlar runt på LGMD får en träff på min blogg?

Vad jobbigt. Häromdagen beställde jag en salladsslunga som pappa önskar sig i present. Jag betalade på en gång med mitt kontokort och skrev i alla siffror och CVC-koden, som sig bör. Jag trodde betalningen gick igenom men icke. Fick nyss ett mejl att jag måste kontakta dem och att de inte kan erbjuda mig att betala på faktura (Nä tack, jag vet, det var därför jag tänkte betala på en gång för att slippa massa krångel).

Jag ringde upp företaget iallafall och hamnade vid kundtjänst som ville koppla mig vidare till "rätt" avdelning. Efter några signaler kopplades jag tillbaka till kundtjänst och fick prata med en ny tjej. Jag drog storyn lite snabbt än en gång och hon sa "du har varit utsatt för bedrägeri tidigare ser jag". Jag- ja. (Någon roade sig med att beställa parfymer från parfymonline.se för 1 800 kronor och även att försöka ta ett lån på 5 000 kronor hos Lendo. Allvarligt? Vem vid sitt sinnes fulla bruk tar lån där?) Kundtjänst- Jag måste lämna över detta till en annan avdelning då, men de är inte på plats så vi får återkomma till dig. Jag- äh, kan du markulera min order så beställer jag om i min sambos namn i stället? (Han har inte varit utsatt för bedrägeri och kan därmed beställa på faktura). Det gick bra, så nu har jag beställt i hans namn.

Det har aldrig tidigare varit några problem att beställa, efter att jag spärrat mitt personnummer vid alla stora kreditupplysningsföretag,  så länge jag betalar direkt. De verkar minst sagt ha en något ordentlig säkerhetskoll på detta företag. Det är väl bra, I guess, men lite drygt ändå =P

Salladsslungan som pappa vill ha har förresten även inbyggd potatisskalare (små knottror på kanten så när potatisen slungas runt skalas dem). Detta funkar visst bara på färskpotatis.
Pappa måste vara den enda i världen som vill ha skalade färskpotatisar? Haha, han är rolig han.

Kommentarer
Postat av: Sally Bowen

Hi

There is a LGMD facebook group.

Limb Girdle Muscular Dystrophy:

Beyond Labels and Limitations.

Do a search I'm sure you can find it.

A good place to meet others and share.

Hope to see you there. Look forward to reading your blog.

Sally

2012-06-07 @ 14:09:36
URL: http://www.newmooncollections.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0