Styrkan som försvann

Vad jobbigt det är att inte bara kunna säga till sin kropp att lyda en. "Skärp dig, gör som jag säger, gör som jag vill.
 
Jag vill säga till dig att vara, om än så bara lite starkare. Lite friskare.
 
Lyft dig när jag vill att du ska lyftas.
Res dig när jag vill att du ska resas.
 
Hur svårt ska det vara att ta sig upp för en trappa.
Hur svårt ska det vara att ta sig upp för en backe.
Hur svårt ska det vara att komma upp från soffan.
 
Jag ber inte om att få bli frisk. Jag ber bara om att få bli lite friskare.
Lite starkare.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Stackars dej! Det är så ledsamt att känna som du gör/gjorde när du skrev inlägget. Lider med dig!

Men det kommer bättre dagar. Dagar då du om inte annat accepterar och tänker; fasiken, det är inte så tokigt det här, ändå. Trots att du är lite svagare.

K R A M till dig!

2012-12-18 @ 20:26:50
URL: http://lyckligalotta2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0