Sjukhusbesök

För några veckor sen var det dags för min årliga kontroll av hjärtat. Som vanligt när jag ska till sjukhuset var jag ganska nervös. Hatar verkligen sjukhusmiljöer. Usch. Det är därför det tog sådan tid innan jag bestämde mig för att försöka få en diagnos av muskelsjukdomen trots att jag varit medveten om den väldigt länge.

Läkaren sa att hjärtat blivit en liten aning större sen förra året, då han sa precis samma sak. Det är inget alarmerande men han ville att jag skulle ta ett blodprov. Jag tror att det bara är en enda gång som jag kommit ut från sjukhuset då jag inte behövt ta ett blodprov. Jag hatar verkligen att ta blodprov, särskild då det är så svårt att få blod från mig. Det går aldrig på första försöket utan kräver alltid minst tre försök ibland till och med fem. Denna gång krävdes det två sköterskor och fyra försök i armar och händer.

Den ena sköterskan trodde att jag var på väg att svimma då jag tappade färg i ansiktet, men jag försäkrade henne att det inte var någon fara då jag inte är en "svimmare". Kan inte minnas att jag någonsin svimmat i hela mitt liv faktiskt. Den andra sköterskan höll med och sa att det inte skulle vara någon risk då mina läppar inte ändrat färg. Första sköterskan hämtade iallafall ett blött papper och baddade i mitt ansikte. Stackars sköterskor, jag skulle egentligen inte ens ta proven direkt efter läkarbesöket. Jag skulle ha varit och kollat hjärtat klockan 16 men jag var tidig och min läkare hade inga andra patienter just då så vi var klara ca 2 minuter i 16 och han sa att jag skulle "komma tillbaka någon dag och ta blodprov". Jag frågade om jag inte kunde göra det på en gång då sjukhuset ligger lite avsides och det inte är helt smidigt att ta sig dit. Läkaren sa att han trodde det var för sent då labbet där man tar blodprov stänger 16 och är på en annan våning och några korridorer bort. Hur som haver ilade vi iväg, jag och sambon, för att kolla om jag hade turen med mig och det hade jag. Jag kom fram lite efter 16 men det var ingen fara sa sköterskan. Stackare, hon ångrade sig nog sen =)

 
HOPPAS NI HAFT EN GOD JUL OCH ATT NI FÅR ETT MYCKET GOTT NYTT ÅR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0